Реформування історичної освіти

Наказом МОН від 30.07.2024 № 1072 затверджено концептуальні засади реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти. Зокрема у документі передбачається запровадження єдиного загальноосвітнього курсу «Історія» замість «Історії України» та «Всесвітньої історії» (інші можливі назви: «Історія: Україна і світ», «Історія України та світу»). Також пропонується вивчати цей предмет за концентричним принципом у межах 6 циклів: 
  • інформаційно-ознайомлювальний (1-2 класи). Його зміст містить найзагальніші відомості про людину, родину, громаду, рідний край, Україну як державу;
  • інформаційно-фрагментарний (3-4 класи). Його інтегрований зміст пропонує найважливіші сюжети історії України, про Україну в Європі та у світі;
  • пропедевтичний сюжетний (5-6 класи (2 години на тиждень)). Він спирається на історичні відомості, здобуті в початкових класах, готує до вивчення систематичного курсу історії та представляє значущі сюжети історії України і світу від найдавніших часів до сьогодення;
  • проблемно-тематичний зі збереженням хронологічно-подієвої логіки (7-9 класи (3 години на тиждень у 7 і 8 класах, 4 години - у 9 класі)). Зміст містить основні події історії України і світу відповідно до історично-культурних періодів;
  • профільний проблемно-тематичний (10, 11-12 класи (3 години на тиждень для 10 класу та для 11-12 класів неісторичних профілів; 6 год. на тиждень для 11-12 класів історичного профілю)). Зміст курсу представляє історію України і світу через основні явища і процеси від найдавніших часів до сьогодення і реалізується через взаємодію єдиного загальноосвітнього та спеціальних (відповідно до профілю) курсів.

Немає коментарів :

Дописати коментар