Починаючи з осені 2013 року в Україні відбуваються революційні зміни. Громадяни відстояли права людини і демократичні свободи, зроблено реальні кроки на шляху до європейської інтеграції. Разом із тим, Україна стала об’єктом російської агресії. Тимчасово окупований Крим, військовослужбовці й найманці з Російської Федерації вторглися на Донбас.
Багато подій вже стали історією, інші ще тривають, а відтак перед вчителями постала надскладна проблема: як викладати учням неоднозначні та трагічні події 2013–2014 рр.
Усвідомлюючи складність та важливість проблеми авторський колектив пропонує науково-методичні матеріали для вчителів «Революція Гідності (2013–2014 рр.)», які за задумом можуть слугувати своєрідною платформою для синхронізації індивідуальних історій багатьох людей та історії країни. Виклад деяких сюжетів може видатися дискусійним, що недивно у випадках, коли аналізуються драматичні, ще свіжі у пам’яті, події нещодавнього минулого й сьогодення.
Науково-методичні матеріали розроблялися за проблемно-хронологічним підходом, фокусуються на чотирьох аспектах:
1) Угода про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом, відмова від підписання якої тодішнім Президентом України Віктором Януковичем стала причиною масових акцій протесту.
2) Революція гідності та Євромайдан як прояви прямої демократії.
3) Події березня – жовтня 2014 р., коли в умовах економічної кризи та російської агресії
відбулися демократичні вибори та було повністю переформатовано владні інституції.
4) втручання у внутрішні справи України з боку Російської Федерації.
Наприкінці наведений орієнтовний перелік літератури та історичних сайтів, що можуть стати додатковими джерелами інформації для висвітлення теми.
Загальну редакцію науково-методичних матеріалів здійснив Павло Полянський.
Немає коментарів :
Дописати коментар